ČOVJEK SE
DUHOVNO, TJELESNO, FIZIČKI,
ENERGETSKI, MATERIJALNO,
UZDIŽE I NAPREDUJE
KADA ČITA, PRIČA, SLUŠA,
RAZMIŠLJA SRCEM, S LJUBAVLJU,
O BOŽIJIM STVARANJIMA, DJELOVANJU
I NAMJERAMA SA ČOVJEKOM NA ZEMLJI

duhovnaizgradnja.com forum

 

posjetite i sajt Duhovna izgradnja

Ovo je forum javnog karaktera i na njemu svako može da iznosi svoja razmišljanja koja su u skladu sa pravilima foruma, ali autori sajta ne stoje iza pisanja drugih učesnika

Danas je 22 Maj 2018, 06:46

Sva vremena su u UTC + 1 sat




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 6 Posta ] 
Autoru Poruka
PostPoslato: 18 Jan 2012, 12:14 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: 17 Sep 2010, 11:16
Postovi: 4219
Zadnjih dana sam imala potrebu da malo "prostudiram" informacije o Kovcegu Zavjeta... i svaki put me to odvelo do kraljice od Sabe... Tako da sam malo kopala po netu i pronasla dosta zanimljivih informacija o njenoj licnosti i o njenom kraljevstvu.
Iako neki izvori tvrde da je lako moguce da je kraljica od Sabe izmisljena licnost i da nije ni postojala.... ipak, neke indicije potvrdjuju njeno postojanje i njen uticaj na neka istorijska desavanja ( koja su od velikog znacaja).

Kraljica od Sabe se spominje u Bibliji:

http://wwwyu.com/biblija/111ca010.htm


Nazivana je i kao „Carica juzna“:
42 Carica južna izići će na sud s rodom ovim, i osudiće ga; jer ona dođe s kraja zemlje da sluša premudrost Solomunovu: a gle, ovde je veći od Solomuna.

(Mt 12,42; Lk 11,31).



Ne razumijem zasto se u Danicic-Karadzic prevodu zove „Savska kraljica“... ?




Kur'an 27 sura (22-44):
Spoiler:
22. I ne potraj dugo, a on dođe, pa reče: "Doznao sam ono što ti ne znaš, iz Sabe ti donosim pouzdanu vijest.
23. Vidio sam da jedna žena njima vlada i da joj je svega i svačega dato, a ima i prijesto veličanstveni:
24. vidio sam da se i ona i narod njezin Suncu klanjaju, a ne Allahu, - šejtan im je prikazao lijepim postupke njihove i od pravog puta ih odvratio, te oni ne umiju da nađu pravi put
25. pa da se klanju Allahu, koji izvodi ono što je skriveno na nebesima i u Zemlji i koji zna ono što krijete i ono što na javu iznosite.
26. Allah je, nema boga osim Njega, Gospodar svega što postoji!"
27. "Vidjećemo" – reče Sulejman – "da li govoriš istinu ili ne.
28. Odnesi ovo moje pismo pa im ga baci, a onda se od njih malo izmakni i pogledaj šta će jedni drugima reći!"
29. "O velikaši", - reče ona – "meni je dostavljeno jedno poštovanje vrijedno pismo
30. Od Sulejmana i galsi; ’U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!
31. Ne pravite se većim od mene i dođite da mi se pokorite!’
32. "O velikaši" – reče ona – "savjetujte mi šta treba da u ovom da uradim, ja bez vas neću ništa da odlučim!’
33. "Mi smo vrlo jaki i hrabri" – rekoše oni – "a ti se pitaš! Pa, gledaj šta ćeš narediti!"
34. "Kad carevi osvoje neki grad" – reče ona – "oni ga razore, a ugledne stanovnike njegove učine poniženim; eto, tako oni rade.
35. Poslaću im jedan dar i vidjeću sa čime će se izaslanici vratiti".
36. I kad on pred Sulejmana iziđe, ovaj mu reče; "Zar da blagom mene pridobijete? ono što je Allah meni dao bolje je od onoga što je dao vama. Vi se onome što vam se daruje radujete!
37. Vrati se njima! Mi ćemo im dovesti vojske kojima se neće moći oduprijeti i istjeraćemo ih iz Sabe ponižene i pokorene".
38. "O dostojanstvenici, ko će mi od vas donijeti njezin prijesto prije nego što oni dođu da mi se pokore?"
39. "Ja će ti ga donijeti" – reče Ifrit, jedan od džinnova – "prije nego iz ove sjednice svoje ustaneš, ja sam za to snažan i pouzdan".
40. "A ja ću ti ga donijeti" – reče onaj koji je učio iz Knjige – "prije nego što okom trepneš". I kad Sulejman vidje da je prijesto već pored njega postavljen, uzviknu; "Ovo je blagodat Gospodara moga koji me iskušava da li ću zahvalan ili nezahvalan biti. A ko je zahvalan – u svoju je korist zahvalan, a ko je nezahvalan – pa, Gospodar moj je neovisan i plemenit.
41. Promijenite izgled njezina prijestolja da vidimo hoće li ga ili neće prepoznati!’
42. I kad ona dođe, bi joj rečeno; "Je li ovakav prijesto tvoj" – "Kao da je on!" – uzviknu ona. – "A nama je prije nego njoj dato znanje, i mi smo muslimani".
43. a da nije ispravno vjerovala, nju su omeli oni kojima se ona, mimo Allah klanjala, jer je ona narodu nevjerničkom pripadala.
44. "Uđi u dvoranu!; - bi joj rečeno. I kad ona pogleda, pomisli da je duboka voda, pa zadiže haljinu uz noge svoje. "Ova je dvoran uglačanim staklom popločana!" – reče on. – "Gospodaru moj", - uzviknu ona – "ja sam se prema sebi ogriješila i u društvu sa Sulejmanom predajem se Allahu Gospodaru svjetova!’




Jedan zanimljiv tekst o kraljici od Sabe:

Mudra zavodnica. Lijepa kraljica fabuloznog kraljevstva. Žena toliko ucena da je odlucila provjeriti mudrost kralja Salomona, proroka, mudraca mudrih.

Prica o kraljici od Sabe inspirisala je stoljecima pjesnike, pripovjedače, pisce, umjetnike... Priča o legendarnoj kraljici od Sabe zauzima malo prostora u Starom zavjetu: ukratko, priča se da je, saznavši za mudrost kralja Salomona, kraljica od Sabe odlučila iskušati ga sa zagonetkama. Stoga se uputila u Jerusalem sa svitom i kamilama natovarenim mirisima, zlatom, dragim kamenjem. Salomon joj odgovori na sva njena pitanja. Ona ga pohvali, zadivljena. Zatim se lijepa kraljica vrati u svoje kraljevstvo.


Da li je uistinu postojala kraljica koja je poduzimala duga putovanja u potrazi za mudrošću? Na osnovu posljednjih arheoloških iskopavanja u hramu Bilquis (Jemen) i istraživanja o ovom mitu, izgleda da Kraljica od Sabe nije bila samo biblijska ličnost. Arapi su je zvali Bilquis. Za Etiopljane je to bila Makeda. Jevrejski istoričar Giuseppe Flavio (1. stoljeće naše ere) spominje je kao Nikaulu. Kod Grka je to bila Crna Minerva.
Kraljica se pojavljuje u Kur'anu i kasnijim arapskim spisima, u kojima je opisivana s obiljem detalja. Prema arapskoj tradiciji, nakon iskušavanja sa zagonetkama i razmjene darova, kraljica nije odmah otišla. Prvo je našla vremena da se uda za Salomona. Kopti tvrde da je kraljica, otišavši u krevet sa Salomonom (izgleda zbog opklade: nije znala odoljeti, kao što je obećala, želji da pije nakon što je jela pikantna jela), doprinijela osnivanju kraljevstva Etiopije.
Iz njene veze sa Salomonom rođen je Menelik koji je, kada je odrastao, otišao u Jerusalem zatražiti od oca da ga prizna. Zatim se Menelik vratio u Etiopiju sa legendarnim Kovčegom zavjeta. (???)

Salomonovih 700 žena?! Da li je ovo samo fantastični mit o osnivanju velike afričke imperije? Kako objašnjava Jean Louis Ska sa Instituta za biblijska istraživanja u Rimu, “jedna je činjenica protiv Sabe kao stvarne ličnosti: sve što se u Bibliji spominje prije 850. godine prije naše ere nije potvrđeno u historijskim izvorima. A susret između Salomona i kraljice se, po biblijskoj kronologiji, desio oko 10. stoljeća prije naše ere. Uostalom, treba se podsjetiti da su mnoge biblijske pripovijesti plod antidatiranja činjenica.” Međutim, sa sigurnošću se zna da su Jevreji kontaktirali sa kraljevstvom Sabe, ali počev od epohe drugog hrama u Jerusalemu, to jest oko 5. stoljeća p. n. e. Kupovali su tamjan za hram i moguće je da su priče o kraljici do njih došle preko trgovačkih karavana. I tačno je da je postojanje raznih izvora o kraljici znak da se može tvrditi da se radi o istinitoj priči, iako začinjenoj pretjerivanjima. Sve u svemu, u antičkom svijetu bilo je teško izmisliti, mnogo lakše uljepšati: da je nađen prvi hram u Jerusalemu koji je izgradio Salomon možda bi se vidjelo samo malo svetilište. I vjerovatno je kralj imao “samo” nekoliko desetina žena a ne navodnih 700!?

Ipak postoji jedan drugi validan razlog da bi se ustvrdilo da je kraljica od Sabe ličnost koja je uistinu postojala. Kada znanstvenici pokušavaju da iz Biblije izdvoje činjenice od fikcije, često se baziraju na principu kontradikcije: što više neka priča udara na moral određene epohe, to je vjerovatnije da je tačna. Cilj biblijske pripovijesti bio je veličanje moći kralja Salomona, o čijoj je mudrosti glas došao do velikog udaljenog kraljevstva čiji je vođa odlučio da ga posjetiti. Ali taj vođa je jedna žena, upravo Kraljica od Sabe. U hebrejskom društvu tog vremena malo se obaziralo na žene. Ako je bilo odlučeno da se stvori legenda, više bi bila u liniji sa vremenom da se iskoristi figura velikog kralja. Činjenica da se govori o jednoj kraljici može otkriti nukleus historijske istine.

Šta kaže sveti tekst Šta može reći arapska tradicija? Ako je tačno da je tamjan za hram u Jerusalemu dolazio iz Jemena, upravo na jugu Arabije, prema pripovijestima koje su kružile mnogo prije Kur'ana (6. stoljeće) postojala je velika civilizacija. I ovaj sveti tekst govori o narodu Sabe koji su se klanjali Suncu, a koji je nestao nakon probijanja nasipa u Maribu, današnjem Jemenu, zbog ljutnje Allahove. Da li je to još jedna u nizu edukativnih priča o moći Boga? Možda, ali jedno je izvjesno: sprave za navodnjavanje i nasipi koji su učinili plodnim hiljade hektara zemlje arheolozi su našli nedaleko od Mariba, 120 kilometara od glavnog jemenskog grada Sane. Tu je i hram Bilquis, Mahram Bilquis, svetilište koje je u antičko doba nosilo ime Kraljice od Sabe (Bilquis) u arapskoj tradiciji. Sa ceremonijalnim dijelom od pet hiljada kvadratnih metara to je najveće svetilište u arapskom svijetu. Njegov datum koincidira sa epohom Kraljice od Sabe.
Američki arheolog Merilyn Philips Hodgson (Merilin Filips Hodžson) je na čelu međunarodne grupe eksperata koja od 1998. vrši iskopavanja koja je prije pola stoljeća započeo njen brat Wendell. U nadi da će dokazati historijsko postojanje Kraljice od Sabe. U maju 2001. pronađene su statuete od bronze posvećene bogu Biku, veliki oltar sa 67 glava ibisa i drugi predmeti koji, pak, ne vode do kraljice od Sabe, jer su kasnijeg datuma. Ali na natpisu na bronzanoj ploči iz 5. stoljeća prije naše ere citiran je bog-sunce Dhat Hanin.

Prema arapskoj tradiciji, i kraljica od Sabe se klanjala bogu-suncu. Ispitivanja radarom i magnetometrima potvrdila su postojanje dvije hiljade malih statua. Otkriven je peristil, trijem sa stubovima, na tri sprata, koji su velikim dijelom još neiskopani. Trebaće godine da se pokupi i prouči sav taj materijal. I na svjetlo dana moglo bi izaći nešto o kraljici, makar natpis ili poklon sa imenom Salomona. Knjiga nevjesta “Nema dima bez vatre”, potvrđuje s nomadskom poslovicom Yusuf Abdullah, odgovoran za Antičku umjetnost u Jemenu. Abdu Ghaleb, direktor zadužen za iskopavanje u Američkoj fondaciji za studije čovjeka mnogo je direktniji: “Kraljica je uistinu postojala i ovo je bio samo veliki hram u regiji, jedini u koji je mogla dolaziti. Za islamistu Giovannia Canovu sa Univerziteta Venecija, važno je da je mit o kraljici od Sabe prenosiv u različite religije. I kaže: “Postoje historijski dokazi o postojanju kraljica na arabijskom poluotoku koje su odbijale da plate danak Asircima. Kraljica od Sabe je sigurno bila jedna od njih. Samo što je legenda o njoj preživjela stoljećima.” Antički tekst koji najopširmnije govori o kraljici je 'Knjiga nevjesta'. Autor Talabi sakupio je oko hiljadite godine usmena predanja. U knjizi se kaže da je ptica 'upupa', koju je dresirao Salomon, odnijela kraljici u Marib, područje svetilišta Bilquis, poziv na dvor. Ona je prihvatila, poštujući slavu Salomona, ali je prvo poslala svoje ambasadore sa raskošnim darovima. Do susreta je došlo u Jerusalemu i u arapskoj verziji taj susret je bio dramatičan. Salamon je riješio veći dio zagonetki koje mu je postavila kraljica, ali zato što su mu pomagali džinni (duhovi). Kralj se onesvijestio prije nego što je riješio najtežu zagonetku (Koja je prava bit Gospodara?). Na kraju, kraljica koja se klanjala Suncu se preobratila. Kur'an kaže da ju je Salomon preveo preko poda od kristala pa je ona, misleći da je voda, podigla haljine pokazujući nage noge. '

_________________
The Call of Freedom
~ Sta mi vredi sad da letim kada nemam gde da sletim...~


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: 18 Jan 2012, 12:21 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: 17 Sep 2010, 11:16
Postovi: 4219
Kraljevstvo Saba, Sabejci i kraljica od Sabe…
Vesna Radojlovic
http://vesna.atlantidaforum.com/?p=155



KRALJICA OD SABE I NJEN NAROD, SABEJCI ( SABINJANI )

( Kraljica od Sabe, u Etiopiji se zove MAKEDA, a u Kuranu BELKIS )




Slika


Helena Petrovna Blavatsky (1831-1891), koja je 1875. godine osnovala u Londonu Teozofsko društvo, napisala je u svom delu od šest svesaka „Tajna nauka“ (1888):

„Jedno od Božijih imena, ‘Sabaot‘ ili ‘Bog nad vojskama‘ (Cabaol), pripada haldejskim Sabejcima (ili Cabejcima), a koren rcči je „cab“, koja znači ‘kola’, ‘brod’ i ‘vojska’. Dakle, Sabaot doslovno znači ‘brodska vojska’, ‘ekipa’ ili ‘odred ratnih brodova’.“


ŠTA O KRALJEVSTVU SABA PIŠE U KURANU

Za kraljevstvo Saba (Srba?) je nekad postojao znak u njihovoj domovini – dva vrta, s desne i lijeve strane, pa su nazvani ,,narod vrtova“.

15: “Stanovnici Sabe su imali dokaz u mjestu u kojem su živjeli: vrtove, zdesna i slijeva. ’Jedite hranu Gospodara svoga i budite Mu zahvalni; kakav divan kraj i Gospodar koji mnogo prašta!’

16: Ali oni su nezahvalni postali, pa smo na njih poplavu pustili, puštanjem brana nastalu, i zamjenili im njihove vrtove drugim vrtovima sa plodovima gorkim i tamariskom i neznatnim lotosom divljim.”
(Sura Saba, 15-16 ajet)

Zajednica Saba je bila jedna od četiri najveće civilizacije koje su živjele u Saudijskoj Arabiji. Pretpostavlja se da su uspostavili svoju civilizaciju oko 1000-750 g. p.n.e., a Persijci i Arapi su je nakon dvovjekovnih napada srušili 550.-te godine.

O tačnom datumu nastanka civilizacije Saba mnogo se raspravlja. Narod Sabe, Sabejci, je počeo pisati svoje upravne izvještaje oko 600.-te godine p.n.e.. Zbog toga nema podataka o njima prije ovog datuma.

Najstariji izvori koji upućuju na narod Sabe su godišnje ratne hronike koje potiču iz vremena asirskog kralja Sargona II (722-705 g. p.n.e.). Pored toga što Sargon bilježi o narodu koji mu je plaćao poreze, također spominje i kralja Sabe, Yith’i-amara (It’amara). Ovaj zapis je najstariji pisani izvor koji pruža informacije o ovoj civilizaciji. Ipak, ne bi bilo dobro izvlačiti zaključak da je kultura Sabe uspostavljena oko 700.-te g. p.n.e., oslanjajući se samo na ovaj izvor, jer je vrlo moguće da je Saba postojala izvjesno vrijeme prije nego je zapisano. Ovo znači da historija Sabe datira od prije. Zaista u knjigama Arad-Nannara, jednog od posljednjih kraljeva države Ur, upotrebljava se riječ “Sabum”, za koju se misli da znači “država Saba”. (39) Ako ova riječ doista znači Saba, to govori onda da istorija Sabe datira još od 2500.-te g. p.n.e. .

Istorijski izvori koji govore o Sabi, obično govore da je ovo bila kultura slična Feničanima, uključena naročito u trgovačke aktivnosti. Prema tome, ovi su ljudi posjedovali i upravljali nekim trgovačkim putevima koji su prolazili kroz sjevernu Arabiju. Pošto su Sabejski trgovci nosili svoju robu na Mediteran i u Gazu, i zbog toga morali prolaziti kroz sjevernu Arabiju, morali su dobiti dopuštenje od Sargona II, novog vladara čitavog područja ili mu platiti određeni porez. Kad su Sabejci počeli plaćati porez Asirskom kraljevstvu, njihovo ime se počelo bilježiti u analima ove države. Za Sabejce se zna u historiji da su bili civilizovan narod. U zapisima vladara Sabe, često su upotrebljavane riječi kao što su “uspostaviti”, “posvetiti” i “graditi”. Ma’rib brana, koja je jedna od najvažnijih spomenika ovog naroda, govori mnogo o tehnološkom nivou kojeg su ovi ljudi dostigli. Ipak, ovo ne znači da je vojna snaga Sabejaca bila slaba; Sabejska vojska je bila jedan od najvažnijih faktora koji je doprinio da se ova kultura dugo održi.

Sabejska država je imala jednu od najjačih vojski u regiji. Zahvaljujući svojoj vojsci, država je bila u mogućnosti da se širi. Sabejska država je pokorila područja stare Qatabijske države. Imali su mnoge posjede na afričkom kontinentu. 24.-te g. p.n.e. tokom jednog putovanja na Magrib, Sabejska vojska je pobijedila vojsku Marka Aelija Galija, guvernera Egipta za Rimsko carstvo, koje je tada definitivno bilo najjača država. Saba se može opisati i kao država koja je vodila umjerenu politiku, ali ipak nisu oklijevali da upotrijebe silu kada je to bilo potrebno. Sa razvijenom kulturom i armijom, Sabejska država je bez sumnje bila jedna od “super moćnih” na tom području. Njihova neobično jaka armija je također opisana u Kur’anu. Izraz za komadante Sabejske vojske koji se spominje u Kur’anu, pokazuje veličinu samopouzdanja koju je armija imala. Komadanti se obraćaju ženskom vladaru (kraljici) države:

“’Mi smo vrlo jaki i hrabri’ – rekoše oni – ‘A ti se pitaš, pa gledaj šta ćeš narediti!’” (Sura An-Naml, 33 ajet)

Glavni grad Sabejske države je bio Marib, i posjedovao je mnoga dobra, prvenstveno zahvaljujući svom geografskom položaju. Glavni grad je bio u blizini rijeke Adhanah. Mjesto gdje je rijeka dolazila do planine Balaq bilo je veoma pogodno za gradnju brane. To su oni i iskoristili, pa su izgradili branu na mjestu gdje su prvo uspostavili civilizaciju, i počeli su sa navodnjavanjem. Zaista su bili dosegli veliki nivo napretka. Glavni grad Ma’rib je bio jedan od najrazvijenijih u tom vremenu. Grčki pisac Plini, koji je posjetio ovo područje i mnogo ga hvalio, spominjao je također njegovo zelenilo. (40)

Visina brane u Ma’ribu je bila 16 m, širina 60 m, a dužina 620 metara. Ako bi se računalo, veličina čitavog područja koje bi brana mogla navodnjavati je bilo 9 600 hektara, od čega je 5 300 hektara otpadalo na južnu ravnicu, a ostatak na sjevernu. U Sabejskim zapisima ove dvije ravnice se spominju kao “Ma’rib i dvije ravnice”. (41) Izraz u Kur’anu “dva vrta zdesna i slijeva”, ukazuje na impozantne vrtove i vinograde u ove dvije doline. Zahvaljujući brani i sistemu navodnjavanja, područje je postalo poznato kao najbolje navodnjavano i najplodnije u Jemenu. Francuz J. Holevy i Austrijanac Glaser su dokazali iz pisanih dokumenata da je brana u Ma’ribu postojala još od starih (antičkih) vremena. U dokumentima pisanim na Himer narječju, ukazuje se na to da je brana čnila teritoriju veoma produktivnom.

Sa Ma’rib branom, koju su izgradili veoma naprednom tehnologijom, Sabejski narod je postao vlasnik velike mogućnosti navodnjavanja. Plodna zemljišta koja su dobili i njihovo kontrolisanje trgovačkih puteva, dopustilo im je da žive zadivljujući i luksuzan život. Ipak, okrenuli su se od Allaha, iako su Mu trebali biti zahvalni za sve spomenute dobrote. Zbog toga, brana im se srušila i “poplava Arim” je uništila sve što su imali.


Poplava Arim poslana državi Saba(Srba)

Kada gledamo Kur’an u svjetlu historijskih podataka, zapažamo da postoji bitno slaganje. I arheološki pronalasci i historijski podaci potvrđuju ono što je zapisano u Kur’anu. Kao što je spomenuto u ajetu, ovi ljudi koji nisu slušali opomene svog poslanika i nezahvalno odbijali vjeru, na kraju su bili kažnjeni strašnom poplavom. Ova poplava je opisana u Kur’anu u sljedećim ajetima:

15: “Stanovnici Sabe su imali dokaz u mjestu u kojem su živjeli: vrtove, zdesna i slijeva. ’Jedite hranu Gospodara svoga i budite Mu zahvalni; kakav divan kraj i Gospodar koji mnogo prašta!’

16: Ali oni su nezahvalni postali, pa smo na njih poplavu pustili, puštanjem brana nastalu, i zamjenili im njihove vrtove drugim vrtovima sa plodovima gorkim i tamariskom i neznatnim lotosom divljim.

17: Kaznili smo ih tako zato što su bili nezahvalni, a da li Mi kažnjavamo ikog drugog do nevjernika, nezahvalnika?!”
(Sura Saba, 15-17 ajet)

Kao što je istaknuto u prošlim ajetima, Sabejski narod je živio u području koje je bilo poznato po svojim izvanredno estetskim, plodonosnim vinogradima i vrtovima. Nalazeći se na trgovačkim putevima, država Saba je imala prilično visok standard življenja i bila jedan od najomiljenijih gradova tog vremena.

Kur’an nam govori da su Kraljica od Sabe i njen narod “obožavali Sunce pored Boga” prije nego su slijedili Solomona. Informacije na natpisima dokazuju ovu činjenicu i ukazuju na to da su obožavali sunce i mjesec u svojim hramovima, od kojih se jedan može vidjeti ovdje. Na stubovima su natpisi ispisani na sabejskom jeziku.

Zbog toga što su polagali pravo na sva dobra (blagostanja) koja su imali, sve su izgubili. Kao što se ističe u ajetima, poplava Arim je uništila sve što su imali.

U Kur’anu, kazna poslana Sabejskom narodu se imenuje kao “Sayl al-Arim” što znači “poplava Arim”. Ovaj izraz upotrijebljen u Kur’anu nam također govori o načinu na koji se katastrofa desila. Riječ “Arim” znači brana ili prepreka. Izraz “Sayl al-Arim” opisuje poplavu koja se desila zbog rušenja brane. Islamski komentatori su riješili pitanje mjesta i vremena vođeni uvjetima upotrijebljenim u Kur’anu poplavi Arim. Mewdudi piše u svom komentaru:

“Kao što je također upotrijebljena u izrazu Sayl al-Arim, riječ “arim” je izvedena iz riječi “arimen” koja se upotrebljava u južnom arapskom narječju (dijalektu), i znači “brana, prepreka”. U ruševinama pronađenim u iskopavanjima u Jemenu, ustanovljeno je da se ova riječ često upotrebljavala u tom kontekstu. Na primjer, u natpisima koje je naručio jemenski habeški vladar Ebrehe (Abraha), poslije obnove velikog Ma’ribskog zida 542. i 543. g., ova riječ je upotrebljavana da označi branu. Tako da izraz Sayl al-Arim znači ‘poplava koja se desila poslije uništenja brane’.”

“Ali oni su nezahvalni postali, pa smo na njih poplavu pustili, puštanjem brana nastalu, i zamjenili im njihove vrtove drugim vrtovima sa plodovima gorkim i tamariskom i neznatnim lotosom divljim.” (Sura Saba, 16 ajet)

To znači, da je nakon rušenja brane-zida, čitava država bila potopljena poplavom. Kanali, koje je Sabejski narod iskopao, i zid, koji je predstavljao izgrađenu prepreku (barijeru) od jedne do druge planine, bili su uništeni, a sistem navodnjavanja se raspao. Kao rezultat toga, teritorija, koja je prije izgledala kao vrt, pretvorila se u džunglu. Nije bilo nikakvog voća osim plodova malog drveća. (42)

Kršćanski arheolog Werner Keller, pisac knjige “Sveta Knjiga je bila u pravu” (Und Die Bible Hat Doch Recht), složio se da se poplava Arim desila prema opisu u Kur’anu i napisao da postojanje takve brane i uništenje čitave države njenim rušenjem dokazuje da je primjer dat u Kur’anu o narodu vrta zaista realizovan. (43)

Nakon katastrofe zvane Arim poplava, područje se počelo pretvarati u pustinju i Sabejski narod je izgubio najvažniji izvor prihoda nestankom njihovog poljoprivrednog zemljišta. Narod, koji nije obraćao pažnju na Allahov poziv da vjeruju u Njega i da Mu budu zahvalni, bio je na kraju kažnjen velikom nesrećom kao što je ova. Nakon velikog uništenja uzrokovanog poplavom, narod je počeo da propada.


Sabejski narod je počeo da napušta svoje kuće i seli u sjevernu Arabiju, Mekku i Siriju. (44)

S obzirom da se poplava desila poslije objave Tore i Biblije, ovaj događaj je opisan samo u Kur’anu. Grad Ma’rib koji je nekad bio predsjedavajući za narod Sabe, a danas samo napuštena ruševina, nesumnjivo je upozorenje onima koji ponavljaju istu grešku kao i Sabejski narod. (Prevela N. G.)

_________________
The Call of Freedom
~ Sta mi vredi sad da letim kada nemam gde da sletim...~


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: 18 Jan 2012, 12:26 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: 17 Sep 2010, 11:16
Postovi: 4219
KRALJICA OD SABE I KRALJ SOLOMON


ISLAMSKA VERZIIJA:

„Uđi u dvoranu!“ – bi joj rečeno.

I kad ona pogleda, pomisli da je duboka voda, pa zadiže haljinu uz noge svoje. „Ova je dvorana uglačanim staklom popločana!“ – reče on. – „Gospodaru moj,“ – uzviknu ona – „ja sam se prema sebi ogriješila i u društvu sa Solomonom predajem se Bogu (Alahu), Gospodaru svjetova!“ (Sura An-Neml/Mravi: 44)

Istorijski zapisi o Solomonovom sastanku sa kraljicom od Sabe su postali dostupni nakon ispitivanja stare države Saba (Srba), na jugu Jemena. Ispitivanja izvršena na ruševinama pokazuju da je kraljica živjela u toj regiji oko 1000 – 950 p.n.e. i putovala ka sjeveru (Jerusalem).

Detalji onoga sto se desilo izmedju dva vladara, ekonomske i političke snage njihovog stoljeća, njihovih režima i ostalih podataka su nam dostavljeni u suri En Neml. Priča, koja zauzima veliki dio sure En Neml, počinje sa vijestima koje Hudhud (ptica), član Solomonove vojske, daje Solomonu:

„I ne potraja dugo, a on dođe, pa reče: „Doznao sam ono što ti ne znaš, iz Sabe* ti donosim pouzdanu vijest.

23. Vidio sam da jedna žena njima vlada i da joj je svega i svačega dato, a ima i prijesto veličanstveni;

24. vidio sam da se i ona i narod njezin Suncu klanjaju, a ne Allahu – šejtan im je prikazao lijepim postupke njihove i od Pravoga puta ih odvratio, te oni ne umiju naći Pravi put.

25. pa da se klanjaju Allahu, koji izvodi ono što je skriveno na nebesima i u Zemlji i koji zna ono što krijete i ono što na javu iznosite.26. Allah je, nema boga osim Njega, Gospodar svega što postoji!“

27. „Vidjećemo“ – reče Solomon – „da li govoriš istinu ili ne.“ (Sura An-Neml/Mravi: 22-27)

Nakon pristizanja ovih vijesti od Hudhuda, Solomon mu izdaje nova naređenja:

„Odnesi ovo moje pismo pa im ga baci, a onda se od njih malo izmakni i pogledaj šta će jedni drugima reći!“ (Surat an-Naml: 28)

Zatim nam Kur’an govori o događajima koji su se desili, nakon što kraljica od Sabe prima pismo: 29. „O velikaši,“- reče ona – „meni je dostavljeno jedno poštovanja vrijedno pismo

30. Od Sulejmana(Solomona) i glasi: ‘U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!

31. Ne pravite se većim od mene, i dođite da mi se pokorite!’

32. O velikaši“ – reče ona – „savjetujte mi šta trebam u ovom slučaju uraditi, ja bez vas neću ništa odlučiti!“

33. „Mi smo vrlo jaki i hrabri“ – rekoše oni – „a ti se pitaš! Pa, gledaj šta ćeš narediti!“

34. „Kad carevi osvoje neki grad“ – reče ona – „oni ga razore, a ugledne stanovnike njegove učine poniženim; eto, tako oni rade.

35. Poslaću im jedan dar i vidjeću sa čime će se izaslanici vratiti.“

36. I kad on pred Solomona iziđe, ovaj mu reče: „Zar da blagom mene pridobijete? Ono što je Allah meni dao bolje je od onoga što je dao vama. Vi se onome što vam se daruje radujete!

37. Vrati se njima! Mi ćemo im dovesti vojske kojima se neće moći oduprijeti, i istjeraćemo ih iz Sabe ponižene i pokorene.“

38. „O dostojanstvenici, ko će mi od vas donijeti njezin prijesto prije nego što oni dođu da mi se pokore?“

39. „Ja će ti ga donijeti“ – reče Ifrit, jedan od džina – „prije nego iz ove sjednice svoje ustaneš, ja sam za to snažan i pouzdan.“

40. „A ja ću ti ga donijeti“ – reče onaj koji je učio iz Knjige – „prije nego što okom trepneš.“ I kad Solomon vidje da je prijesto već pored njega postavljen, uzviknu: „Ovo je blagodat Gospodara moga, koji me iskušava da li ću zahvalan ili nezahvalan biti. A ko je zahvalan – u svoju je korist zahvalan, a ko je nezahvalan – pa, Gospodar moj je neovisan i plemenit.

41. Promijenite izgled njezina prijestolja da vidimo hoće li ga ili neće prepoznati!“

42. I kad ona dođe, bi joj rečeno: „Je li ovakav prijesto tvoj?“ – „Kao da je on!“ – uzviknu ona. „A nama je prije nego njoj dato Znanje, i mi smo muslimani.“

43. A da nije ispravno vjerovala, nju su omeli oni kojima se ona, mimo Allaha, klanjala, jer je ona narodu nevjerničkom pripadala.

44. „Uđi u dvoranu!“ – bi joj rečeno. I kad ona pogleda, pomisli da je duboka voda, pa zadiže haljinu uz noge svoje. „Ova je dvorana uglačanim staklom popločana!“ - reče on. – „Gospodaru moj,“ – uzviknu ona – „ja sam se prema sebi ogriješila i u društvu sa Sulejmanom predajem se Allahu, Gospodaru svjetova!“
(Sura An-Neml/Mravi: 29-44)

Na mjestu gdje se nekad nalazio dvorac Solomona a.s. danas je Kupola na stijeni.

Jedini deo nekadašnjeg dvorca koji je sačuvan je „Zid plača„.



ETIOPSKA VERZIJA:


Abesinija (Etiopija) je postala kršćanska zemlja 320. godine po. Hr., ali budući da se nalazila tako daleko od velikih sjevernih središta kršćanstva,
zadržala je vlastitu tradiciju. Jedan od najzanimljivijih dijelova te tradicije sadržan je u epu ,,Kebra Nagast“ ili ,,Knjiga o slavi kraljeva“.
Kad je Bruce otputovao u Gondar, nitko u Europi nije nikad ništa čuo o tom epu. U njemu se priča kako je Zavjetni kovčeg donesen u Etiopiju iz Jeruzalema u 9. stoljeću pr. Kr. Čini se da je kraljica od Sabe imala svoj glavni grad u Abesiniji.
Bila je prekrasna mlada djevica, koja je nakon šest godina provedenih na prijestolju čula za Salomona i njegovu mudrost, pa je otputovala u Jeruzalem da ga vidi. Oboje su bili zadivljeni jedno drugim, i dan prije njezina odlaska iz Jeruzalema zamolio ju je da provede noć s njim. Pristala je pod uvjetom da zadrži nevinost. Salomon joj je to obećao, ali je i on postavio neobičan uvjet – da će sve ovisiti o njoj – ona neće smjeti uzeti ništa što pripada njemu. Budući da nije imala takvih
namjera, pristala je.
Usred noći kraljica je ustala popiti malo vode. Salomon se probudio i upozorio je da je prekršila obećanje. ‘Ali, to je samo voda!’,
prosvjedovala je. ‘Što je dragocjenije od vode?’, upitao je Salomon. I budući da se morala složiti s njim, žrtvovala je svoje djevičanstvo.
Poslije devet mjeseci rodila je u Aleksandriji sina. Kad je mladić navršio 20 godina, pošao je u Jeruzalem da vidi svojega oca. Salomon ga je tako zavolio da ga je imenovao kraljem. Na povratku u Abesiniju pratili su ga najstariji sinovi Salomonovih dvorjana. Bili su potišteni i očajni što su ostavili Zavjetni kovčeg, najsvetiji židovski simbol koji je sadržavao ploče zakona što ih je Mojsije dobio na planini Sinaju. Zato je sin velikog svećenika savjetovao da Kovčeg uzmu sa sobom. To su i učinili uz pomoć Gospodinovog anđela, koji je izjavio da je i sam Kovčeg odlučio kako je vrijeme da napusti Jeruzalem.
I tako je, prema epu Kebra Nagast, Kovčeg stigao u Abesiniju.
Kad je Bruce to pročitao, vjerojatno je bio jako uzbuđen. Činilo se kako to pokazuje da je Abesinska crkva najstarija na svijetu, te da vuče korijene još od kralja Salomona. Tko zna, možda je to tako i sa slobodnim zidarima. Prema falasima, crnim Židovima iz Abesinije, možda oni potječu od dvorjana koji su pratili mladoga kralja u Abesiniju.

Solomonov hram (dvorac)
Slika


U poglavljima i ajetima koji govore o kraljici od Sabe, je spomenut i Solomon a.s. Pored toga što Kur’an spominje da je Solomon a.s. imao grandiozan dvorac i kraljevstvo, navode se i mnogi drugi detalji. Prema ovome, Solomon a.s. je imao najnapredniju tehnologiju svog doba. U njegovom dvorcu su bili razni skupocjeni objekti, koji su ushićivali svakoga ko ih je vidio. Ulaz u dvorac je bio sačinjen od stakla. Kur’an opisuje ovaj dvorac i njegov uticaj na kraljicu od Sabe, u sljedećim ajetima: 44. „Uđi u dvoranu!“ – bi joj rečeno. I kad ona pogleda, pomisli da je duboka voda, pa zadiže haljinu uz noge svoje. „Ova je dvorana uglačanim staklom popločana!“ – reče on. – „Gospodaru moj,“ – uzviknu ona – „ja sam se prema sebi ogriješila i u društvu sa Sulejmanom predajem se Allahu, Gospodaru svjetova!“

(Sura An-Neml/Mravi: 44)

Sulejmanov dvorac se naziva „Solomonov hram“ u jevrejskoj literaturi. Danas, samo „Zapadni zid“ takozvanog hrama ili dvorca stoji i ovo je u isto vrijeme ime mjesta zvanog „Zid plača“ kako ga Jevreji zovu. Razlog demoliranja ovog dvorca kao i drugih u Jerusalimu je zbog nevaljalih i arogantnih drzanja kasnijih Jevreja. Kur;an nas u slijedecem ajetu obavijestava o ovome:

4. „I Mi smo u Knjizi* objavili sinovima Israilovim:

„Vi ćete doista dva puta nered na Zemlji učiniti i preko mjere oholi postati“.

5. I kad dođe vrijeme prve od dvije prijetnje, poslaćemo protiv vas robove Naše, silno moćne, oni će uzduž i poprijeko zemlju vašu pregaziti, i prijetnja će se ispuniti.(Sura Al-Isra/Noćno putovanje: 4-5)

6. Zatim ćemo vam dati pobjedu protiv njih i pomoći ćemo vas imecima i sinovima i učinićemo vas brojnijim. -

7. Sve što činite – činite sebi, dobro i zlo.

- A kad dođe vrijeme druge prijetnje, poslaćemo ih, da na licima vašim tugu i jad ostave, i da u Hram kao i prvi put, ponovo provale i da sve što osvoje do temelja poruše.“
(Sura Al-Isra/Noćno putovanje: 6-7)

_________________
The Call of Freedom
~ Sta mi vredi sad da letim kada nemam gde da sletim...~


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: 18 Jan 2012, 12:27 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: 17 Sep 2010, 11:16
Postovi: 4219
Slika
Sabejski zapis iz VII veka p.n.e, veoma liči na Vinčansko pismo

_________________
The Call of Freedom
~ Sta mi vredi sad da letim kada nemam gde da sletim...~


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: 18 Jan 2012, 12:32 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: 17 Sep 2010, 11:16
Postovi: 4219

_________________
The Call of Freedom
~ Sta mi vredi sad da letim kada nemam gde da sletim...~


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: 18 Jan 2012, 12:38 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: 17 Sep 2010, 11:16
Postovi: 4219
Film o Solomunu - susret kralja Solomona i Kraljice od Sabe





_________________
The Call of Freedom
~ Sta mi vredi sad da letim kada nemam gde da sletim...~


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 6 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
cron
Pokreće ga phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs