ČOVJEK SE
DUHOVNO, TJELESNO, FIZIČKI,
ENERGETSKI, MATERIJALNO,
UZDIŽE I NAPREDUJE
KADA ČITA, PRIČA, SLUŠA,
RAZMIŠLJA SRCEM, S LJUBAVLJU,
O BOŽIJIM STVARANJIMA, DJELOVANJU
I NAMJERAMA SA ČOVJEKOM NA ZEMLJI

duhovnaizgradnja.com forum

 

posjetite i sajt Duhovna izgradnja

Ovo je forum javnog karaktera i na njemu svako može da iznosi svoja razmišljanja koja su u skladu sa pravilima foruma, ali autori sajta ne stoje iza pisanja drugih učesnika

Danas je 22 Jun 2018, 02:08

Sva vremena su u UTC + 1 sat




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 21 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2, 3  Sledeća
Autoru Poruka
PostPoslato: 26 Nov 2011, 19:44 
OffLine
Autor sajta
Korisnikov avatar

Pridružio se: 29 Sep 2010, 22:51
Postovi: 221
Iz ove perspektive veoma je teško govoriti o nekim stvarima koje je sam Isus Hrist kroz simboliku prenio u Svetom Pismu. Sjetite se samo priča koje je govorio masi, a koje je nasamo tumačio svojim učenicima. Gdje je tumačio šta koji simbol znači kad se prenese u stvarni život.
Sama simbolika je jedno od načina da se stvari sa viših nivoa prenesu na ovaj naš nivo. Što bi rekli, da se svedu u riječi. Jer riječ je ono čime mi sada komuniciramo, recimo ovdje na ovom forumu, zar ne?
Te stvari duha i viših duhovnih nivoa i jesu nedostupne čovjeku koji je okrenut ka materijalnom, koji gleda ovim tjelesnim očima i zato postoji jak razlog zbog čega Sile Nebeske to ne dopuštaju. Ne znamo da izađemo na kraj ni sa ovim ovdje što vidimo, a da bi vidjeli stvari od „onoga svijeta“ treba nam izuzetna snaga duha da to možemo da ponesemo i time ne naštetimo ni sebi ni drugima. Međutim, kroz istoriju je uvijek bilo pojedinaca koji su kroz razna učenja, pravce, različite puteve uspijeli da se vinu do duhovnih visina gdje im je to bilo otkriveno. Naravno, svi su ih pogrešno shvatali i zato je potrebna lična spoznaja, lični duhovni rad, a to mi stalno i potenciramo ovdje na forumu.
Što se samog pakla tiče.
Isus Hrist jasno kaže: Carstvo Nebesko je unutra u vama. Znači da treba da zavirimo u sebe, u unutrašnji rad , da se okrenemo onom dijelu Boga u sebi da bi doprli do carstva nebeskog, blaženstva duše, nazovite kako hoćete.
Ista stvar je i sa paklom, ali na malo drugačiji način. Vjerovatno ste imali priliku čuti da su ljudi na samrti vrlo često u par trenutaka proživljavali sav svoj život pred očima gdje su shvatali svoje greške. U momentu smrti prorađuje jedan dio u nama koji se zove SAVJEST. To je nešto kao kad se čovjek nađe pred Bogom, ogoljen, bez svih besmislenih ideja, pricipa, „ratova“ koje je vodio u životu. To je momenat kad na trenutak spozna sebe kakav zaista jeste i kad shvati koliko je kroz život radio u suprotnosti sa svojom istinskom prirodom. Najpribližnije tako mogu objasniti.
Na takvo nešto je Isus mislio kad je spominjao mjesto ...gdje će biti plač i škrgut zuba. Postoji period (duži period) kad će da se podvuče crta. Kad će se ljudima otvoriti sjećanje na sve prošle inkarnacije i predstaviti u pravom svijetlu ono što su odradili u ovoj inkarnaciji. Upamtite, ova je najbitnija jer smo ovdje i sada i ovdje i sada svako može da uradi nešto po pitanju svog duhovnog razvoja. Što je bilo, bilo je, i kakav god da je duhovni rad bio u prethodnim ako se ne nastavlja u ovoj, on se troši i gubi značaj. Neki kažu da je to vrijeme kad će da se svedu računi. Ko bude imao „poena“ da prođe, ide dalje. Ko ne bude imao nastavlja kroz inkarnacije u ovom obliku da li ovdje ili na nekoj sličnoj planeti, dimenziji...ne znam. Nastavlja svoj duhovni razvoj, s tim da će mu ostati otvoreno sjećanje na ovo što je propustio ovdje i kakve je greške pravio. Gdje će sve ono što je prošao ovdje morati ponovo da proživi i uči, da bi postao biće kakvo mu je dato da bude stvaranjem. E, to će biti PAKAO.
Uzmite u obzir da je ovo sve što sam napisala jedna vrsta simbolike jer to se ne može baš tako jednostavno objasniti riječima.

_________________
Facebook: https://www.facebook.com/kruna.alma


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: 08 Dec 2014, 23:26 
OffLine

Pridružio se: 06 Dec 2014, 18:50
Postovi: 9
Vječno Ognjeno Jezero je krajnje mjesto vječnih muka za
ONE Koji ne znaju TKO je BOG, a Tko je Božji Sin.


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: 25 Feb 2015, 00:48 
OffLine

Pridružio se: 23 Nov 2008, 19:19
Postovi: 169
Kršćanski pakao je kršćanska podvala
Ray L.Smith


Sveto Pismo ne poznaje ništa od kršćanskog pakla vječne muke.

Kršćanski pakao je kršćanska (rimsko-karta(g)ška) podvala (Rim i Kartaga su povijesno bili prve i dugo jedine kršćanske škole koje su vjerovale u "pakao vječne muke").
Židovski pakao je židovska podvala
Islamski pakao je islamska podvala.
Grčki pakao je grčka podvala.
Hinduski pakao je hindu podvala.
Babilonski pakao je babilonska podvala.
Egipatski pakao je egipatska podvala.

I svaki drugi pakao bilo koje druge kulture i religije na zemlji podvala je koju su izmislili ljudi. Pakao je "tradicija i filozofija ljudska", a ne Božja Riječ.

Tisućama godina religijski i civilni vođe gotovo svake velike nacije i kulture na zemlji koristili su strah i teror budućeg "pakla" da drže svoje građane poslušne mušicama njihovog autoriteta. Ova praksa se i danas nastavlja i većina ljudske rase ju gorko guta u neznanju.

Samo tri stiha u Novom Zavjetu govore o "paklenoj vatri". I u sva tri stiha izraz "pakao" je prijevod grčke riječi Gehena koja, za početak, i nije nikakva grčka riječ već transliteracija hebrejske: Gay Hinnom - doline Hinnom, doline sinova Hinomovih (Enomovih u Daničić-Karadžić). Više o ovome kasnije.
Nego, otkuda onda riječ "pakao"? U Svetom Pismu ga nema. Ako nije tamo, otkuda je? Idemo redom...
Da, "pakao" negdje postoji, izvor ideje je negdje, ali gdje?

nastavak slijedi...

_________________
wp


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: 25 Feb 2015, 00:52 
OffLine

Pridružio se: 23 Nov 2008, 19:19
Postovi: 169
nastavak teksta: Kršćanski pakao je kršćanska podvala


Mada postoje brojne razlike u paklovima različitih religija i kultura, jedna središnja tema je

neprijatno mjesto kazne za zemaljske grijehe pokvarenih ili zlih ljudi.

U brojnim konceptima pakao je vječan i sastoji se u neljudskom mučenju kao što je gorenje, prženje i pečenje čovjekovog tijela u bukvalnoj vatri.

Zadržat ćemo se na paklu judeo-kršćanske religije () koji je nadgradnja paganskog grčkog pakla koji je opet posuđenica paganskog egipatskog pakla zvanog AMENTI.

Prema kršćanskoj teologiji, pakao u koji svi nevjernici idu je HADES, had, pakao grčke paganske religije.
Zanimljivo. Zašto zli i pokvareni ljudi, uključujući i odvrgnute kršćane same, navodno idu u paganski grčki pakao, a ne svoj vlastiti hebrejski pakao, budući se kršćanstvo temelji na hebrejskim spisima i prorocima (i apostolima)? Pa zato što Hebreji nisu nikada ni imali svoj vlastiti pakao. Kasniji Hebreji su posudili jedan od Egipćana i ostalih naroda, iako im je Bog izričito zabranio da NE čine takve stvari:

Deu 12:30-31 Čuvaj se da se ne uhvatiš u zamku ... i da ne potražiš bogova njihovih, i rečeš: kako su ovi narodi služili svojim bogovima, tako ću i ja činiti. Ne čini tako JHVH Bogu svojemu; jer oni činiše svojim bogovima sve što je gadno pred JHVH-om i na što on mrzi; jer su i sinove svoje i kćeri svoje spaljivali bogovima svojim.

Jer 10:2 Ovako veli Gospod: ne učite se putu kojim idu narodi, i od znaka nebeskih ne plašite se, jer se od njih plaše narodi.

Lev 18:3 Nemojte činiti što se čini u zemlji Egipatskoj, u kojoj ste živjeli, niti činite što se čini u zemlji Kananskoj, u koju vas vodim, i po uredbama njihovim nemojte živjeti.

Ne traži njihove bogove, ne učite se putu kojim idu narodi, da ne rečeš: kako su ovi narodi služili svojim bogovima tako ću i ja činiti - NE ČINI TAKO JHVH BOGU SVOJEMU!
Ovakvih naputaka je nebrojeno u Svetom Pismu.
Jesu li Ga poslušali tada? Slušaju li Ga sada? Ne baš.
Egipatske doktrine i učenja glede "one strane" utemeljene su isključivo na egipatskim bogovima i načinu njihovog služenja tim bogovima. Kršćanstvo je religiju ovih egipatskih bogova uvrstilo u kršćansku vjeru, ne direktno od Egipćana, već posredstvom Babilonaca, Kaldejaca, Grka... potomaka kulture i religije sideralne teologije popularno zvane "misterije" koji su preplavili cijelo Rimsko carstvo, a osobito sam Rim i Italiju. Prihvaćena vjerovanja poput:
- čovjekova duša je besmrtna,
- postoji sud odmah nakon smrti,
- mrtvi nisu uopće mrtvi, već još uvijek žive;
- pokvarenima i zlima odmah se po smrti sudi i osuđuje na sudbinu koja nikad ne može biti promijenjena niti poboljšana
- nebo je odmah nakon smrti, a i Grci i Egipćani ga predstavljaju kao polja dokolice i sreće.
Ove egipatske priče osnovni su principi na kojima je utemeljena pozonata kršćanska doktrina suda i onostrane budućnosti.

Kršćanski pakao JEST "put kojim idu narodi" koji je Bog zabranio Izraelu.

Nisu Grci izmislili ideju pakla boli, jada i kazne nakon smrti - Egipćani su. (Ili njihovi preteče, tko god oni bili) Kasniji grčki pakao hada je raniji egipatski pakao amenti.
I egipatski i grčki pakao su slični, a povjesničari i povjesničari religija se slažu da su Grci posudili Egipatski pakao amenti i dotjerali ga da bolje odgovara njihovoj vlastitoj religiji i vladi.
"Amenti Egipćana izvor je klasičnih priča o hadu i tartaru ["paklu" Grka]" Thomas B. Thayer: Doctrine of eternal punishment


nastavak slijedi...

_________________
wp


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: 25 Feb 2015, 00:57 
OffLine

Pridružio se: 23 Nov 2008, 19:19
Postovi: 169
nastavak teksta: Kršćanski pakao je kršćanska podvala


Rani judeo-kršćanski pogled

U prvom stoljeću, židovski povjesničar Flavius Josefus u Raspravi o Hadu otkriva pogled judaizma (i nekih ranih kršćana) na post-smrtno stanje. Sličan pogled imali su i "crkveni" oci poslije njega...
- kad čovjek umre: tijelo se raspada i vraća zemlji
- kad čovjek umre: duša ne umire, već ide u Had - duše svih ljudi idu u Had koji je nekakvo "podzemno područje"
- pred vratima Hada je arhanđeo sa svojom vojskom i vrši se podjela: dobri i pravedni bivaju vođeni u "Abrahamovo naručje" u područje svjetlosti gdje radosno iščekuju dan uskrsnuća i suda; zli i nepravedni bivaju tjerani poput zatvorenika u mračna donja područja Hada gdje su, za početak, mučeni dvostruko: gledajući radost onih u Abrahamovom naručju s jedne strane, i s druge promatrajući vatre "pakla" ispod njih koje ih očekuju nakon uskrsnuća i suda.
- između ova dva područja Hada je duboka provalija koja je nepremostiva

Kakve ovo veze ima s hebrejskim Tanakom (Starim Zavjetom)? Sa Svetim Pismom uopće? Ama baš nikakve!!!!
Josephusov argument Grcima je: "dok ste u stanju vjerovati da je duša stvorena i da ju je Bog načinio besmrtnom, prema Platonovoj doktrini (koji je dobar dio svojeg nauka prihvatio upravo od egipćana) - i to vam nije nevjerojatno (nije vam teško u to povjerovati, drugim riječima), vjerujte također i da je Bog u stanju po uskrsnuću tijelo... načiniti besmrtnim."

Otkuda u judeokršćana ova podjela podzemnog svijeta na dva područja, otkuda ideja da tijelo umire a da duša nastavlja živjeti, svjesna i sposobna percipirati, u nekom drugom svijetu čekajući, što? drugi sud - "drugi" sud?
Ako nema veze sa Starim Zavjetom, možda ima s Novim? Ne? Otkuda onda?

*******

Jedan zaključak koji se sam po sebi nameće je slijedeći: Egipćani i Grci su znali tisuću puta više o svom paklu i proceduri suđenja nego što kršćani znaju o svom. Načela i osnove egipatskog zagrobnog života identični su onima tog nazovi-Kršćanstva. Jedino su maštoviti bogovi i njihova imena koji prisustvuju suđenju pokojnika različiti, ali glavni koncepti o tome što je čovjek i što mu se događa u smrti praktično su identični:

1. MRTVI još uvijek ŽIVE.
2. Mrtvi Egipćani su imali BESMRTNE DUŠE.
3. U trenutku smrti odmah nastupa SUD.
4. Dobri ljudi su odmah nakon smrti uvedeni u mjesto SREĆE.
5. Loši ljudi su:
a) osuđeni da BESCILJNO LUTAJU,
b) potpuno UNIŠTENI kad bi ih pojeo Ammut, ili
c) bi bili MUČENI kao u vatri.
Sve ove naznake navodi i Josefus, s tim što izbjegava izraz "sud" pri odvajanju pred vratima Hada gdje dobri idu u Abrahamovo naručje, a loši u mrak patnje izazvan trostrukom percepcijom:
radosti prvih,
svog vlastitog mraka i
vatrenih plamenova koji ih čekaju i pokazuju im što ih dalje čeka...
Mjesto odvajanja "dobrih" od "loših" pred vratima Hada jest! (nekakav) "sud", koliko god netko pokušao izbjegavati to tako nazvati, i navoditi da tek kasnije ipak čeka "pravi Sud". Svi aspekti egipatskog podzemlja prisutni su u Josefusovoj raspravi o rano judeo-kršćanskom Hadu i paklu.
Mada...

Niti jedan od ovih pet gorenavedenih aspekata nema podlogu u Svetom Pismu, a praktički svaki od njih ima svoje mjesto u kršćanskoj doktrini i u njih vjeruju milijuni i milijuni i stotine milijuna kršćana diljem svijeta i već 2 tisuće godina.
Ne, nisu samo kršćani toliko lakovjerni!
Ljudi ne samo da su "lakovjerni", već su neznalice po vlastitom izboru i odluci, da parafraziramo Petra: NE ŽELE ZNATI. Možda će poželjeti kad otkriju trak istine koju otkrivamo u ovom tekstu.

Sv. Augustin, u svom djelu Božji grad kaže:
"Izgleda da za ovo ne postoji nikakav drugi razlog, osim da je to posao prinčeva, u njihovoj mudrosti i građanskom oprezu, PREVARITI LJUDE u njihovoj religiji; prinčevi su, pod imenom religije, uvjerili ljude da vjeruju u istinitost stvari za koje su oni sami ZNALI DA SU ZALUDNE BAJKE; na taj način, olakšavajući sebi vladavinu, vežući ljude puno čvršće za građansko društvo."

_________________
wp


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: 25 Feb 2015, 01:01 
OffLine

Pridružio se: 23 Nov 2008, 19:19
Postovi: 169
nastavak teksta: Kršćanski pakao je kršćanska podvala


Vjeruju li teolozi da je sveti Augustin lagao? Ili da je bio krivo informiran? Ako je Augustinova izjava istinita, tada kršćanski pakao ne postoji jer je utemeljen na javnoj obmani "prinčeva" koji su prevarili građane u vjeru u i strah zbog ove monstruozne laži. Što li će dvije milijarde kršćana u svijetu misliti kad otkriju da su njihovi vođe cijelo vrijeme znali da je doktrina kršćanskog suda utemeljena na paganskim lažima ravno iz Egipta?

"Židovi su posudili od pagana doktrinu transmigracije (duša), sa svim drangulijama kojima je okićena buduća naknada i BESKRAJNA KAZNA. I oni obilato opravdavaju Enfieldovu izjavu da je "čistoća nebeske doktrine bila iskvarena među Židovima u Egiptu, koji su pod krinkom alegorije, prihvatili doktrine o KOJIMA NIKAD NIJE NITI SANJAO NJIHOV ZAKONODAVAC [Mojsije] niti proroci; i usvojili mističnu interpretaciju zakona koja je preinačila njegovo neprikriveno i očigledno značenje u tisuću BESKORISNIH IZMIŠLJOTINA.
(...)
Egipat je zvan "Majkom Praznovjerja" i njegova cijela religijska povijest opravdava dan joj naziv []. Grci i Rimljani, zakonodavci i filozofi priznaju svoju zaduženost Egiptu u tom smislu, i posve javno mu pripisuju IZVORNO IZUMLJENJE FANTAZAMA I UŽASA NEVIDLJIVOG SVIJETA...
(...)
Iz zajedničkih svjedočanstava [grčkih pisaca, Herodota, Diodora, Siculusa, Plutarha i drugih] jasno se vidi da je cijela stvar suđenja nakon smrti, nagrada dobrog života i kažnjavanja lošeg, sa svim formalnim svečanostima suđenja i osude POTEKLA I BILA USAVRŠENA MEĐU EGIPĆANIMA, u skladu s osobitim karakterom mitologije. Od njih su ju POSUDILI GRCI, koji su napravili promjene i dodatke koji su odgovarali geniju i okolnostima tog naroda."
(gornji italicizirani citati: Thomas B. Thayer: Doctrine of eternal punishment)


"Budući da je masa uvijek prevrtljiva, puna protuzakonitih želja, iracionalnih strasti i nasilja, nema drugog načina da ih se drži pod redom, nego pomoću strave i užasa nevidljivog svijeta; u čemu su naši preci pronicavo postupili kad su IZUMILI I DOVELI U POPULARNO VJEROVANJE TE IDEJE O BOGOVIMA I UNUTARNJIM PODRUČJIMA." (Polybius)

"Gomilu od poroka odvraćaju kazne za koje je rečeno da bogovi nanose prekršiteljima, te stravom i prijetnjama koje određene grozne riječi i čudovišni oblici utiskuju u njihove umove... Jer nemoguće je vladati... filozofskim rasuđivanjem, voditi ih u dobroćudnost, svetost i vrlinu bilo kako drukčije osim PRAZNOVJERJEM ILI STRAHOM od bogova, koristeći bajke i čuda; jer grmljavina, egida (štit), trident, baklje (furija), zmajevi, itd., sve SU FANTAZMI baš kao što je i SVA DREVNA TEOLOGIJA. Te stvari su zakonodavci koristili kao strašila da bi užasnuli djetinjastu gomilu." (Strabo: Geography)

"Isto kao što ponekad liječimo tijelo nezdravim lijekovima kada oni najzdraviji ne daju rezultat, tako i ustavljamo te umove LAŽNIM PRIPOVIJETKAMA, umove koji se ne daju uvjeriti istinom. Postoji potreba stoga, ulijevanja strave tih stranih muka... [riječ "strani" obično je upućivala na Egipćane]. (Timaeus Locrus, Pitagorejac)

"Te stvari koje čine unutarnja područja strašnima, tama, zatvor, rijeka ognjene vatre, sudačko prijestolje, itd., SVE SU IZMIŠLJOTINE kojima su se pjesnici zabavljali i njima nasrtali na nas besmislenim užasima." (Seneka, rimski stoički filozof)


Ciceron, rimski državnik, govornik i filozof ih naziva "blesavim glupostima i izmišljotinama".
E, pa te iste "blesave gluposti i izmišljotine" i dan danas se pišu i čak prolaze pod "ozbiljna istraživanja" i "neposredna iskustva" koja se uzimaju zdravo za gotovo prikazima istinitog i zbiljskog stanja stvari u svim kulturama i religijama.

Bila je to prijevara stanovnika Egipta; bila je to prijevara grčkih građana, bila je to prijevara uperena protiv rimskih građana i rimokatoličke crkve, i dan danas je prijevara protiv kršćana, budista, hindusa, ateista koji vjeruju u "život poslije smrti" u krugovima oko zemlje...


nastavak slijedi...

_________________
wp


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: 25 Feb 2015, 01:06 
OffLine

Pridružio se: 23 Nov 2008, 19:19
Postovi: 169
nastavak teksta: Kršćanski pakao je kršćanska podvala


Ako istražimo povijest učenja o "paklu", to će nas odvesti od engleskog [ili 'našeg balkanskog'] pakla, do rimskog pakla, preko grčkog pakla do egipatskog pakla do "oca laži" koji kad govori laži govori svoje i sam od sebe. Svi oni su se smatrali vlasnicima ove zle nauke u nekoj točki u povijesti, ali ne može se kupiti niti posjedovati religijska doktrina.

Niti jedan stih u Starom Zavjetu ne govori ama baš ništa o vječnim paklenim mukama nakon smrti zlih ljudi. Niti ima ikoja riječ o instant nebu nakon smrti pravednika. Oboje su paganski po porijeklu.
Koliko se to razlikuje od vjerovanja Svetom Pismu koje govori da nema nikakvog vječnog pakla mučenja, i da će svi biti spašeni - ili za uskrsnuće u vječni život, ili za uskrsnuće nakon (prvog) 'milenija' (prethodno već uskrsnulih 'pozvanih i izabranih') tog vječnobivajućeg života (1Tim 2:4; 4:10; Iza 26:9; Rev 20:4--5 itd.) kada Ivan u Otkrivenju Isusa Krista navodi da će Satan ponovno biti "pušten" "na kraće vrijeme" nakon kojega će biti "bačen u vatreno jezero". Budući da ovaj tekst razjašnjava porijeklo učenja o "paklu", daljnje elaboriranje o uskrsnuću i vječnom životu ili pak vatrenom jezeru prevazilazi njegove tematske okvire.

Suvremena katolička enciklopedija nam kaže:
"Na temelju brojnih drevnih kršćanskih vjeroispovijesnih formula i sabora mogli bismo zaključiti da službeni nauk Crkve potvrđuje postojanje kazne nakon smrti za one koji umiru u stanju smrtnoga grijeha. Takva kazna koja počinje neposredno nakon smrti, bit će u omjeru sa zlim djelima osoba kojih se tiče."

Ako ne vidite sličnost s već navedenim temeljima egipatske religije, ponovit ćemo ih:
1. MRTVI još uvijek ŽIVE (manje više takvi kakvi su, samo bez "tijela"). jer da ne žive ne bi ih nekakva kazna čekala odmah nakon smrti

2. Mrtvi Egipćani su imali BESMRTNE DUŠE. jer da nisu besmrtne, bili bi mrtvi, a ne "još uvijek živi" za neku "kaznu nakon smrti"
Nakon smrti - besmrtno? Kazna je za "one koji umiru". Oprostite: "mrtav čovjek" ima "besmrtnu dušu"? - što čini živog čovjeka živim čovjekom? Čovjek je oživio onda kad mu je Bog udahnuo živodajni dah i tim činom je čovjek OŽIVIO: "i posta čovjek živa duša". Živ čovjek = živa duša = živo stvorenje. (Postanak 2) Mrtav čovjek = mrtva duša. Zar ne vidite?

3. U trenutku smrti odmah nastupa SUD. "postojanje kazne NAKON smrti" i "kazna počinje NEPOSREDNO nakon smrti", kako u egipatskom prikazu podzemlja, tako i u onom Flaviusa Josephusa, i Suvremene katoličke enciklopedije...

4. Dobri ljudi su odmah nakon smrti uvedeni u mjesto SREĆE. ("polja trske", "jelisejska polja", "Abrahamovo naručje"... raj [što bi koja kultura u datom trenutku vremena mogla najbolje ili najgore zamisliti pa da joj to bude "raj" odnosno "pakao"])

5. Loši ljudi su:
a) osuđeni da BESCILJNO LUTAJU,
b) potpuno UNIŠTENI kad bi ih pojeo Ammut, ili
c) bi bili MUČENI kao u vatri.
jednom riječju: kažnjeni


nastavak...

_________________
wp


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: 25 Feb 2015, 01:12 
OffLine

Pridružio se: 23 Nov 2008, 19:19
Postovi: 169
nastavak teksta: Kršćanski pakao je kršćanska podvala


Kršćanski pakao

Riječnik The American Heritage Collegiate Dictionary definira kršćanski:
pakao [eng.hell] (imenica): boravište prokletih osuđenih duša i vragova... mjesto vječne kazne za zločeste i pokvarene nakon smrti, njime vlada Satan (popularno poznat kao Sotona [iako Sv.Pismo IZRIČITO kaže da je Satan "bog ovoga svijeta"])... stanje odvojenosti od Boga... mjesto zla, jada, svađe ili uništenja... mučenja, patnje.

Ali, otkuda ovom i drugim riječnicima te definicije "kršćanskog pakla"? Pomislili biste - iz Biblije? Pogađajte ponovo: definicije kršćanskog pakla došle su od kršćanskih teologa, ne iz Svetog Pisma, bilo Starog bilo Novog Zavjeta.

Da li je Isus Krist govorio o takvom paklu? Koliko često? Kažu teolozi, svećenici i pastori: dvaput više je govorio o "paklu" nego o "nebu".

Koliko je puta zaista Isus govorio o mjestu koje sadrži svih 8 elemenata pakla? Svi su potrebni, jer u suprotnom to ne bi bio kršćanski pakao.

Satan mora biti tamo. Duše prokletih moraju biti tamo. Kazna, patnja i muka moraju biti tamo. Odvojenost od Boga mora biti tamo. Sve ovo je neophodno i još k tome to mora biti tamo "na vijeke vijekova", "zauvijek" i za cijelu "vječnost", inače to ne bi bio kršćanski pakao.

Isus je o nebu govorio 120-tak puta. Kada to pomnožimo s "duplo" = 240 puta mora da je Isus govorio o paklu. Pogledajmo da li je Isus govorio o paklu 240 puta u Novom Zavjetu. Da li je govorio 120 puta? 60 puta? 3 puta? Pogledajmo da li je i jedan jedini puta Isus govorio o kršćanskom paklu, a kamoli famoznih 240 puta.

Osam elemenata kršćanskog pakla:
1. boravište
2. prokletih duša
3. (prokletih) vragova - demona, zlih duhova
4. mjesto vječne kazne - mučenja bez kraja
5. nakon smrti - nakon smrti, ali prije sudnjeg dana
6. njime vlada Satan - koji je najveći autoritet u ovom boravištu
7. stanje odvojenosti od Boga - mentalno ili emocionalno stanje
8. mjesto zla, jada, svađe ili uništenja... mučenja, patnje.

Riječ "pakao" pojavljuje se samo 24 puta u Novom Zavjetu u prijevodu Daničić-Karadžić. 24 puta, ne 240 puta! I ne, Isus nije govorio "o" paklu a da nije upotrijebio riječ "pakao".


Ali, zašto uopće riječ koju je upotrijebio prevesti kao "pakao"?


Riječ prevedena kao "pakao" 11 puta je grčka riječ "hades" - ᾅδης - (had), što znači "nevidljivost [nema percepcije ničega niti jednim osjetilom]" i podrazumijeva stanje pokojnih - nepercibilno: niti ih se percipira niti oni percipiraju išta. (Ta, to je poput SPAVANJA bez sanjanja.) Također "mitologizacijom" predstavlja grčkog boga Hada i u njemu (hadu, nepercibilnom) je smješten kao "pakao grčke paganske religije - tzv. misterije".

Riječ prevedena kao "pakao" 1 puta je grčka riječ "tartaro" - ταρταρόω - (od riječi tartaros), što znači "ambis" i navodno je najniži dio paganskog grčkog hada.

Riječ prevedena kao "pakao" 12 puta je grčka riječ "geenna" - γέεννα - (gehena), što je transliteracija hebrejske riječi Ge Hinnom / Gay Hinnom (dolina Hinnom).

Zašto je u Novom zavjetu grčka riječ Gehena prevedena kao "pakao", a u cijelom Starom zavjetu ispravno prevedena kao "dolina Hinnom" (Enom u Daničić-Karadžić)? Dobro pitanje!


nastavak slijedi...

_________________
wp


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: 25 Feb 2015, 01:21 
OffLine

Pridružio se: 23 Nov 2008, 19:19
Postovi: 169
nastavak teksta: Kršćanski pakao je kršćanska podvala


Odgovara li možda, Gehena opisima kršćanskog pakla? Ni slučajno niti uz najveću volju imaginacije i najplodniju bujnu maštu. Gehena - GeHinnom - GayHinnom je, kažu Hebreji, prava povijesna i zemljopisna lokacija tek nešto jugozapadno od Jeruzalemskih zidina (pogledajte bilo koju biblijsku mapu Jeruzalema). Ma, pogledajte suvremenu mapu grada Jeruzalema (još uvijek je tamo).

U Starom Zavjetu, Hinnom (Enom) se ponavlja 11 puta, ali niti jedan jedini put nije preveden kao "pakao". Pisci Starog Zavjeta nisu imali nikakvo učenje o "paklu" u svojoj religiji, kao što su to imali paganski narodi. Bilo bi apsurdno nazvati dolinu Hinnom (Enom) "paklom" samo zato što paganske religije imaju učenje o "paklu". Da, i stvarno je ispalo i više nego apsurdno imajući u vidu koliki su milijuni ljudi kroz povijest živjeli u strahu od njega, unatoč tome što im je Bog izričito rekao:

"ne činite što oni čine!".


11 ponavljanja GeHinnoma u Starom Zavjetu nalazi se u:

Nehemija 11:30 U Zanoji, u Odolamu i selima njihovijem, u Lahisu s poljem njegovijem, u Azeci i zaseocima njezinijem. I tako se naseliše od Birsabeje do doline Enoma.
Jošua 15:8 Odatle ide ta međa preko doline sinova Enomovijeh pokraj Jebuseja s juga, a to je Jerusalim; otuda ide međa na vrh gore koja je prema dolini Enomu k zapadu i koja je nakraj doline Rafajske k sjeveru;
Jošua 18:16 I slazi ta međa nakraj gore koja je prema dolini sina Enomova a u dolini Rafajskoj k zapadu, i ide preko doline Enomove pokraj Jebuseja k jugu, i slazi na izvor Rogil;
2 Kraljevi 23:10 Oskvrni i Tofet, koji bijaše u dolini sinova Enomovijeh, da ne bi niko više vodio sina svojega ni kćeri svoje kroz oganj Molohu.
2 Kronike (Ljetopisi) 28:3 I sam kađaše u dolini sina Enomova, i sažizaše sinove svoje ognjem po gadnijem djelima onijeh naroda koje odagna Gospod ispred sinova Izrailjevijeh.
2 Kronike (Ljetopisi) 33:6 I provodi sinove svoje kroz oganj u dolini sina Enomova, i gledaše na vremena i gataše i vračaše, i uredi one što se dogovaraju s duhovima i vračare, i činjaše vrlo mnogo što je zlo pred Gospodom gnjeveći ga.
Jeremija 7:31 I sagradiše visine Tofetu, koji je u dolini sina Enomova, da sažižu sinove svoje i kćeri svoje ognjem, što nijesam zapovjedio niti mi je došlo na um.
Jeremija 7:32 Zato evo, idu dani, veli Gospod, kad se više neće zvati Tofet ni dolina sina Enomova, nego dolina krvna (dolina pokolja), i pogrebavaće se u Tofetu, jer neće biti mjesta.
Jeremija 19:2 I otidi u dolinu sina Enomova što je pred vratima istočnijem, i ondje proglasi riječi koje ću ti kazati.
Jeremija 19:6 Zato, evo, ide vrijeme, veli Gospod, kad se ovo mjesto neće više zvati Tofet, ni dolina sina Enomova, nego krvna dolina.
Jeremija 32:35 I sagradiše visine Balu što su u dolini sina Enomova da vode sinove svoje i kćeri svoje Molohu, što im ja ne zapovjedih niti mi dođe na um, da bi činili taj gad, i tako Judu navodili na grijeh.



GeHinom (Gehena) Starog Zavjeta nije pakao, niti je prevedena kao pakao. Zašto bi se onda Gehena Novog Zavjeta koja također nije pakao, trebala prevesti kao "pakao"? Ako danas odete u Gehenu kod Jeruzalema, vidjet ćete da je ona jednim dijelom park sa zelenim travnjacima i drvećem. Nitko ne živi u "zlu, jadu, svađi, uništenju... mučenju i patnji" u ovom gradskom parku. Naravno, postoji poruka u Isusovom podučavanju o Geheni, ali ona nema nikakve veze s vječnim paklom demona i mučenja.

Slika
slika: Stari Grad Jeruzalem i Dolina Enom (Hinnom)

Možemo li u gornjim stihovima pronaći nešto, nekakve naznake kršćanskog pakla? Bilo koju? Ne? Zašto onda netko misli da može obmanuti i same Božje ljude prevodeći GayHinnom/GeHenna u Novom Zavjetu kao "pakao"?

Slika
slika: Suvremeni pogled na dolinu Enom (Hinom) s desne strane u odnosu na prethodnu sliku

Dolina Enom (Gay Hinnom, Gehena) je uska padina na južnom kraju Jeruzalema. U stara vremena, u ovoj dolini su Izraelski idolopoklonci štovali paganske bogove Moloha i Baala kroz odurnu žrtvenu praksu spaljivanja vlastite žive djece (poznato kao "prolaženje kroz vatru"; vidi gornje stihove: 2Kraljeva 16:3, 23:10; 2Ljetopisa 28:3, Jeremija 7:31)

_________________
wp


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: 25 Feb 2015, 01:33 
OffLine

Pridružio se: 23 Nov 2008, 19:19
Postovi: 169
nastavak teksta: Kršćanski pakao je kršćanska podvala


I što se nalazilo u drevnoj dolini Enom? Koga su "spaljivali ognjem" u ovim paganskim ceremonijama koje su se održavale u dolini sinova Enomovih? Pokvarene kraljeve Jude? Zle i pokvarene građane Jeruzalema i Judeje? Zle idolatre Kanaana? Ne, sva tri puta ne. Duše mrtvih? Ne.

I sagradiše visine Balu što su u dolini sina Enomova da vode sinove svoje i kćeri svoje Molohu, što im ja ne zapovjedih niti mi dođe na um, da bi činili tu gadost [...] (Jeremija 32:35)

Ako do sada niste nikad pročitali ove stihove, sad jeste i svatko može vidjeti da su riječi "gay Hinom" u hebrejskim Spisima prevedene doslovno kao "dolina Enom" (ili "dolina Hinom"), i niti jednom kao "pakao". Niti je ova dolina i jedan jedini put predstavljena kao "boravište gdje Satan (Sotona) i zli demoni vladaju nad pokojnim dušama zlih i pokvarenih na vječnu muku". Bilo je to mjesto na kojemu je Izrael spaljivao neke od svojih "sinova i kćeri" po uzoru na svoje paganske susjede. (Oče, oprosti im, oni ne znaju šta čine.)

Jednako je tako nepravedno prevesti u Novom Zavjetu grčku transliteraciju Gehena kao "pakao". Ne samo da je nepravedno, već prelazi sve granice apsurdnosti. Uostalom, u starim hebrejskim Spisima niti ne postoji riječ za "pakao"! Koncept "pakla" potpuno nedostaje u hebrejskim Spisima.


Nego, gdje je to u Novom Zavjetu upotrijebljena riječ Gehena (dolina Enom)?

Mat 5:22 A ja vam kažem da će svaki koji se gnjevi na brata svojega ni za što, biti kriv sudu; a ako li ko reče bratu svojemu: raka! biće kriv skupštini; a ko reče: budalo! biće u opasnosti od pakla ognjenog. [grk. geenna - "dolina Enom"]
Mat 5:29 A ako te oko tvoje desno sablažnjava, iskopaj ga i baci od sebe: jer ti je bolje da pogine jedan od udova tvojijeh negoli sve tijelo tvoje da bude bačeno u pakao. [grk. geenna - "dolina Enom"]
Mat 5:30 I ako te desna ruka tvoja sablažnjava, otsijeci je i baci od sebe: jer ti je bolje da pogine jedan od udova tvojijeh negoli sve tijelo tvoje da bude bačeno u pakao. [grk. geenna - "dolina Enom"]
Mat 10:28 I ne bojte se onih koji ubijaju tijelo a duše ne mogu ubiti; nego se bojte onoga koji može i dušu i tijelo pogubiti u paklu. [grk. geenna - "dolina Enom"]
Mat 18:9 I ako te oko tvoje sablažnjava, izvadi ga i baci od sebe: bolje ti je s jednijem okom u život ući, nego s dva oka da te bace u pakao ognjeni. [grk. geenna - "dolina Enom"]
Mat 23:15 Teško vama pismoznanci i fariseji, licemjeri, što prehodite more i zemlju da bi prisvojili jednoga, i kad ga prisvojite, činite ga sinom paklenim duplo većim od sebe. [grk. geenna - "dolina Enom"]
Mat 23:33 Zmije, porodi aspidini! kako ćete pobjeći od presude u oganj pakleni? [grk. geenna - "dolina Enom"]

Mar 9:43 I ako te ruka tvoja sablažnjava, odsijeci je: bolje ti je bez ruke u život ući, negoli s obje ruke ući u pakao, u oganj vječni, [grk. geenna - "dolina Enom"]
Mar 9:45 I ako te noga tvoja sablažnjava, otsijeci je: bolje ti je ući u život hromu, negoli s dvije noge da te bace u pakao, u oganj vječni, [grk. geenna - "dolina Enom"]
Mar 9:47 Ako te i oko tvoje sablažnjava, iskopaj ga: bolje ti je s jednijem okom ući u carstvo Božije, negoli s dva oka da te bace u pakao ognjeni, [grk. geenna - "dolina Enom"]

Luk 12:5 Nego ću vam kazati koga da se bojite: bojte se onoga koji ima vlast pošto ubije baciti u pakao; da, kažem vam, onoga se bojte. [grk. geenna - "dolina Enom"]

Jakov 3:6 I jezik je vatra, svijet pun nepravde. Tako i jezik živi među našijem udima, poganeći sve tijelo, i paleći vrijeme života našega, i zapaljujući se od pakla. [grk. geenna - "dolina Enom"]

A kada i u kojim prilikama je Isus to govorio o geenni - Geheni? Samo četiri različite okolnosti tijekom cijele njegove službe:

1. Propovijed na gori: Matej 5:29, 30, 22; Marko 9:43, 45, 47 - ovih 6 upotreba riječi Gehena su sve tijekom jednog te istog događaja: propovijedi na gori. U propovjedi na gori Isus se obraćao svojim UČENICIMA, SLJEDBENICIMA, istinskim i pravim kršćanima.

2. Upozorenje apostolima koga da se boje: Matej 10:28 i Luka 12:5 - oboje su tijekom iste situacije.

3. Pokuda farizejima: Matej 23:15, 33 - oba stiha su u jednom događaju.

4. Upozorenje da se ne vrijeđaju djeca: Matej 18:9

I Jakov jednom spominje Gehenu: Jakov 3:6, ali ne u vezi ni sa kakvim kažnjavanjem ili suđenjem.

I nema takve stvari kao što je "oganj hada" (priča o Lazaru i bogatašu, pak navodi "plamen" i poučna je priča o simboličnom "bacanju užarenog ugljevlja na glavu" onome koji loše čini odgovorit ćeš tako što ćeš mu činiti dobro; mi bi danas rekli: grižnja savjesti - "užareno ugljevlje bačeno na glavu").

Istina je dakle, da je Isus govorio o "vatri Gehene" (ni o kakvoj vatri pakla), i da u Novi Zavjet ponovno uvodi Starozavjetnu dolinu Enom (Hinom). Ali njegova upotreba ove riječi - simbola zla, idolopoklonstva i pokolja, nema nikakve veze s definicijom kršćanskog pakla. Što je onda Isus želio reći ovom Gehenom?

Isus je podučavao Izrael da se "ne uče načinima naroda" i zasigurno nije prekršio Svoju vlastitu zapovijed i učio svoje učenike i cijelu novozavjetnu crkvu paganskoj doktrini pakla. Kao što ni Mojsije nije podučavao Izrael bilo čemu što se odnosi na pagansku egipatsku doktrinu njihovog pakla zvanog Amenti, kojeg su brojni prijevodi sv.Pisma u njega unijeli. Isto kao što grčki pojmovi u Novom zavjetu: hades, gehena ili tartaros nisu "pakao", tako nije niti starozavjetni hebrejski šeol.

Ako Gehena nije pakao, ako hebrejski šeol ili grčki had nisu pakao, ostaje tartar. Što je grčki tartar?

toliko od Ray L.Smitha

_________________
wp


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 21 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2, 3  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Bing [Bot] i 3 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
cron
Pokreće ga phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs